ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Η ΠΙΟ ΠΙΣΤΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΗΡΩΑ
Η παρακάτω ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, σύμφωνα με σχέδιο που δημοσιεύθηκε το 1827 στο Παρίσι από τον A. Friedel από σκίτσο στο οποίο πόζαρε ο ίδιος ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.
Θεωρείται από τις πιο πιστές απεικονίσεις του ήρωα.Και φυσικά δεν έχει καμμία σχέση με τις ανόητες απεικονίσεις που το Νεοελληνικό κράτος εφεύρε,(όπως εφεύρε όλα τα παραμυθένια ιδεολογήματα περι Αγίας Λαύρας κ.λ.π),και τον παρουσιάζει σαν περίπου ηθοποιό ταινιών του J.Paris η σήριαλ του Ν.Φώσκολου
Raybaud
M.Memoires sur la Grece,Paris 1824.
Η παρακάτω ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, σύμφωνα με σχέδιο που δημοσιεύθηκε το 1827 στο Παρίσι από τον A. Friedel από σκίτσο στο οποίο πόζαρε ο ίδιος ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.
Θεωρείται από τις πιο πιστές απεικονίσεις του ήρωα.Και φυσικά δεν έχει καμμία σχέση με τις ανόητες απεικονίσεις που το Νεοελληνικό κράτος εφεύρε,(όπως εφεύρε όλα τα παραμυθένια ιδεολογήματα περι Αγίας Λαύρας κ.λ.π),και τον παρουσιάζει σαν περίπου ηθοποιό ταινιών του J.Paris η σήριαλ του Ν.Φώσκολου
<<Aνάστημα
πάνω από το μέτριο. Διέθετε πηγαία φυσική εξυπνάδα αλλά ήταν αγράμματος Ατημέλητος
με φυσιογνωμία θηρίου, σκληρή και άγρια έκφραση, μαυριδερός με σιδερένια υγεία, μακρυά μαλλιά, μάτια αετού, πλατύ μέτωπο
παχία φρύδια, γαμψή μύτη, πολύ δυνατή φωνή. Ενας κυνόδοντας της κάτω γνάθου, έφθανε
στο πάνω χείλος και του έδινε άγριο παρουσιαστικό. Μαύρα μάτια πάνω σε
εξογκωμένα μήλα προσώπου έδειχναν άνθρωπο με φοβερό πείσμα. Δεν φορούσε πανάκριβες φορεσιές, όπως άλλοι καπεταναίοι, αλλά ένα χοντρογέλεκο, ένα φαρδυμάνικο πουκάμισο, άσπρη κάπα, μάλλινες γκέτες και κόκκινα παπούτσια>>.