ΕΙΚΟΣΙ (20) ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΒΑΘΕΙΑ ΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟΝ ΠΥΡΗΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΑΝ ΝΕΟΣΥΣΤΑΤΟΥ
ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΔΩ ΚΑΙ 190 ΧΡΟΝΙΑ,ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΑΘΥΤΕΡΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΘΗΛΩΣΗ,ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ. ΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΡΑΦΑΗΛΙΔΗ <,ΚΩΜΙΚΟΤΡΑΓΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ>>,ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ <<Η ΕΛΛΑΣ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ>>
αναδημοσιευουμε τις παρακατω αναρτησεις
Μπορει το μπουζουκι να παιξει τον εθνικο υμνο;;Ρωταει πονηρα ο Γερασιμος Κακλαμανης στο βιβλιο του <<Η ΕΛΛΑΣ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ>>,που δεν ειναι καθολου νομικο βιβλιο αλλα μια εξοχη μελετη της ιστοριας των ριζων,και των προυποθεσεων του Νεοελληνικου Πολιτισμου.
Αν δεν μπορει,τοτε τι σοι κρατος ειμαστε,οταν το εθνικο οργανο,δεν μπορει να παιξει τον εθνικο υμνο;;
Λοιπον το μπουζουκι,δεν μπορει να παιξει τον εθνικο υμνο,διοτι δεν ειναι κατα βαση εθνικο οργανο,και αυτο ασχετο με το γεγονος οτι υιοθετηθηκε πολυ αργα ως τετοιο,απο την πανσπερμια των Λαοτητων που κατοικουν αυτην την χωρα,και που αναγνωριζουν στο μπουζουκι τις ανατολιτικες πολιτιστικες ριζες τους.
Απο την μια μερια λοιπον η ρινωδια της θρησκευτικης μουσικης,που συνεχιζουν καποιοι να την ονοματιζουν βυζαντινη(καμμια σχεση με το μεγαλειο της βυζαντινης),και απο την αλλη τα ντερτια του μπουζουκιου.
Σημ δικη μου.
Και βεβαια το μπουζουκι σαν οργανο μεσα απο μεγαλους συνθετες και καλλιτεχνες εδωσε στον τοπο τουτο,εργα που αντεχουν στον χρονο,αλλα τα <<ντερτια>>,ΣΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΑΔΙΚΑ,ΤΑ ΣΚΥΛΑΔΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΥΚΤΕΡΙΝΑ ΚΕΝΤΡΑ,οπου εκει μπορουμε να καπνιζουμε ελευθερα απο τις δυναμεις κατοχης,εκει οπου στις πιστες ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ,και περναει απο τα SHOW THΣ Τ.V,εκει οπου χιλιαδες Ελληνοπουλα,παιδια Νεολελληνων απογονων του Σωκρατη,ψαχνουν να γινουν βεντετες,γεμιζοντας ΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ,. αποτελει δειγμα καποιων βαθυτερων ασυνειδητων ιστορικων ενστικτων.
Και με την ευκαιρια,σε αυτην την χωρα,σε λιγο κανεις δεν θα παραγει τιποτα.
Αλλοι θα τραγουδανε και θα μαγειρευουν στην Τ.V, αλλοι θα παρεχουν υπηρεσιες,και οι λαοι της Ευρωπης δια των κρατων τους θα συνεχιζουν να μας δανειζουν ετσι ωστε ΕΜΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΦΑΝΤΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΧΟΡΟΥΣ ΚΥΚΛΩΤΙΚΟΥΣ,ΣΤΟΝ ΦΑΥΛΟ ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ,αλλα κυριως εχοντας <<εθνικη υπερηφανεια>> και αντιστεκομενοι,στις <<επεμβασεις>> των ξενων.
Οπως τοτε που μας ελεγαν:
<<Ρε σεις ο Μπραημης ερχεται>>
Και εμεις τους απαντουσαμε:
<<Eιμαστε εθνικα υπερηφανοι Ηρωες,μην επεμβαινετε στα εσωτερικα μας,αλλα δεν στελνετε και τον στολο σας να βαλει χερι στον Ιμπραημ,επειδη οι δικοι μας εδω αλληλοσκοτωνονται,και οι αλλοι,οι Υδραοι, θελουν λεφτα,για να στειλουν τον στολο μπας αποτρεψουν την αλωση του Μεσολογγιου>>
Αλλα οπως και σημερα ετσι και τοτε,ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ!!
Τα δανεια ειχαν φαγωθει.
Αλλα συνεχιζω απο το βιβλιο
Θα περιμενε κανεις πως θα επρεπε να αναγνωριζουμε τον εαυτο μας στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ,που αυτο και πιο κοντα στην αρχικη μορφη της Βυζαντινης μουσικης βρισκεται,και πιο κοντα στην αρχαια ελληνικη μουσικη.
ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ,ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΕΠΕΣΤΡΑΦΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ,και μαλιστα στην μορφη της τουρκικης παραλλαγης της.
Κατα τα αλλα οι Τουρκοι ειναι οι προαιωνιοι εχθροι μας.
Τους φαγαμε τα γιαλαντζι ντολμαδακια,τον μουσακα,το κεμπαπ,το ιμαμ μπαιλντι, τους φαγαμε και την μουσικη,και γιναμε γνησιοι Ελληνες.
Παλι καλα που αφησαμε εξω,ΟΧΙ ΟΛΟΙ,τον χορο της κοιλιας,για να εχουμε και κατι να βλεπουμε οταν πηγαινουμε εκδρομη στην Τουρκια,ως Τουριστες και βρισκουμε εκει τις ριζες μας,ειμαστε δεν ειμαστε Μικρασιατες στην καταγωγη.
Σημ δικη μου.
ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΜΑΜ ΤΟΥΣ ΠΗΡΑΜΕ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΔΩ Η ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΨΩΝΑΡΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑΣΕ S.P.A,και να στην Αραχωβα τα 300 ευρω το βραδυ σε δωματιο,που στις ΒΑΥΑΡΙΚΕΣ ΑΛΠΕΙΣ ΕΧΕΙ 120 ΕΥΡΩ....ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ..... S.P.A !!!!.
Συνεχεια απο το βιβλιο..
Ο Κακλαμανης προτεινει ενα εξοχο μουσικο πειραμα.
Διατρεξτε με το αυτοκινητο σας τα Βαλκανια,με το ραδιοφωνο ανοικτο απο πανω μεχρι κατω.
Θα εκπλαγειτε με την αρχαιοελληνικη,και εν τελει την ευρωπαικη γνησιοτητα της δημοτικης τους Μουσικης,
Σημ δικη μου
ακουστε και μουσικη απο τον Κουστοριτσα,θυμηθειτε και το σερβικο τραγουδι στην ΕUROVISION που βγηκε δευτερο,τοτε που εμεις με τον ΕΘΝΙΚΟ ΣΑΚΗ τραγουδησαμε το <<κουνησε το>> αγγλιστι!!!
Συνεχεια βιβλιου...
Οταν φτασετε στην Βουλγαρια,σταματηστε σε εκεινο το εντελως εκπληκτικο συγκροτημα,που λεγεται <<Βουλγαρικες φωνες>>,για να καταλαβετε πως προεκυψε εν τω κοσμω,η μουσικη στην Θρακη,με τον μυθικο Ορφεα,που οι Βουλγαρικες φωνες τον αντιμετωπιζουν ως υπαρκτο προσωπο.
Και οταν ξαφνικα περασετε τα Ελληνικα συνορα,και βρεθειτε στο νοτιοτατο ακρο της Βαλκανικης,που εξ ορισμου ειναι το πιο ελληνικο,(δεν εννοει την Κρητη,διοτι παμε με αυτοκινητο,και οχι με καραβι),θα εκπλαγειτε διαπιστωνοντας,πως αντι για Ελλαδα,βρεθηκατε <<Τουρκια>>!!!
Ο-ποια(!!) απογοητευση,για εσας τον πολυ γνησιο Ελληνα!!!
Σημ δικη μου
Και αν λαχει και πατε και σε κανενα <<πολιτιστικο κεντρο>>,απο αυτα που βρισκονται εξω απο τις επαρχιακες πολεις στους επαρχιακους εθνικους δρομους,θα ακουσετε ΝΑ ΓΑΥΓΙΖΟΥΝ φαλτσα τοσο,που τα κακομοιρα τα σκυλια μαλλον ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ...μπροστα σε αυτες τις, υποτιθεται, ανθρωπινες φωνες!!!
Και το αποσπασμα του Βιβλιου καταληγει.
Τουλαχιστον ας ακουγαμε βυζαντικη,και συνεπως εμμεσα ελληνικη μουσικη,στις σημερινες ελληνικες εκκλησιες!!!
Α,μπα που τετοια!!!
Η Αγια Σοφια επι Ιουστινιανου,ειχε 325 ψαλταδες,ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ 40 ΓΥΝΑΙΚΕΣ.
Η ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ;;;;
Αν και μονοφωνικη η βυζαντινη μουσικη,θα πρεπει να ηταν το κατι εντελως εκπληκτικο,οταν την ακουγες απο δυο χορωδιες.
Σημερα ονομαζουμε βυζαντινη μουσικη,την ρινωδια δυο κοιμισμενων ψαλταδων,που ο ενας κανει φαλτσα απο τα δεξια,και ο αλλος απο τα αριστερα.
ΥΓ Αυτο το τελευταιο θυμιζει και λιγο λειτουργια πολιτικου συστηματος εν Ελλαδι.....!!!!!!
Επομενο.H ΔΥΑΡΧΕΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑΣ.
Επομενο.H ΔΥΑΡΧΕΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου