Powered By Blogger

Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

Γεράσιμος Κακλαμάνης, Η Ελλάς ως Κράτος Δικαίου, Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, Αθήνα 1990, σελ. 90-94 .

Γεράσιμος Κακλαμάνης, Η Ελλάς ως Κράτος Δικαίου, Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, Αθήνα 1990, σελ. 90-94

....Aπο τις διακοπες μου στην Λευκαδα,εκει που ειδα γνωρισα και συζητησα με ανθρωπους που  ηξεραν και  εζησαν τον Επτανησιο Λευκαδιτη Διανοητη.Kαι γνωρισα εναν ανθρωπο που αξιζει να ειναι φιλος μου ...τον Γιωργο....

Απο την αλλη εβδομαδα κειμενα ιστορικα του Βασιλη Ραφαηλιδη,σε αναφορες απο βιβλια του Γερασιμου Κακλαμανη.Ξερω πως η επικαιροτητα αλλα επιβαλλει,αλλα κατα την γνωμη μου η οποια επικαιροτητα,δεν μπορει να κατανοηθει χωρις την αυτογνωσια σε ορισμενα βασικα πραγματα με τα οποια δομηθηκε το Νεοελληνικο κρατος.
Εγω ΕΠΙΜΕΝΩ στο πως ξεκινησαν ολα εξ αρχης εδω,κατι το οποιο καταδεικνυει με σαφηνεια,το πως φτασαμε εως εδω,ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΙΜΕΙΝΩ στα ιστορικα αυτα κειμενα εθνικης αυτογνωσιας.


Γεράσιμος Κακλαμάνης, Η Ελλάς ως Κράτος Δικαίου, Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, Αθήνα 1990,ενα μικρο αποσπασμα απο  σελιδες, 90-94
<<...Η Ελλάδα ως κράτος υπήρξε εξ αρχής ο Λίβανος των Βαλκανίων. Ένα κράτος δηλαδή ιστορικής σκοτοδίνης, χωρίς κανέναν φορέα εθνικής υπάρξεως (τα ιστορικά αίτια τα εξετάσαμε αλλού: βλ. το βιβλίο μας “Επί της Δομής του νεοελ. Κράτους”, β’ έκδ. 1990). Μια απλή ματιά στα κατά καιρούς ελληνικά Συντάγματα είναι ικανή, για να δείξη την έλλειψη θεμελίων εξ αρχής αυτού του Κράτους.
Το πρώτο Σύνταγμα της Επιδαύρου, το πρώτο πράγμα που ορίζει (δειτε εδω § α’) σαν φορέα του Κράτους είναι η θρησκεία. Αναγκαστικά δηλαδή μια και αυτοί που επαναστάτησαν κατά των Τούρκων έπρεπε να έχουν κάτι που να τους ξεχωρίζη. Αλλά τότε θρησκείες υπήρχαν πολλές και αμέσως η ίδια παράγραφος, για να αποφύγη τον εμφύλιο πόλεμο που ήταν ήδη μια πραγματικότης, ορίζει στην δεύτερη φράση, ότι “η Διοίκησις ανέχεται και πάσαν άλλην θρησκείαν”.
Το νέο κράτος έπρεπε να το λένε βέβαια “Ελλάδα”, δεν υπήρχε όμως κανένα χαρακτηριστικό των “Ελλήνων”, αφού η σύνθεση του πληθυσμού ήταν Αρβανίτες, Τούρκοι, Έλληνες, Βλάχοι, Σλάβοι, Πομάκοι, Γύφτοι κ.λπ. Αμέσως λοιπόν το ίδιο Σύνταγμα στην(δειτε εδω  § β΄)δίνει και το ορισμό του “Έλληνος”:

“όσοι αυτόχθονες πιστεύουσιν εις Χριστόν”.

Ποιος όμως είδε ποτέ την πίστη και ποιος την μέτρησε; Ήταν αυτό κριτήριο εθνικής υπάρξεως, ύστερα από τεσσάρων αιώνων συμβίωση με μια συγγενή θρησκεία, την οποίαν είχε αποδεχθή το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της δυτικής Ελλάδος; Και σε ποιον Χριστό, τον ορθόδοξο ή τον καθολικό; Άρα λοιπόν δεν υπήρχε θέμελο στηρίξεως αυτού του κράτους και αποφυγής του εμφυλίου πολέμου (ο οποίος εκράτησε τότε δέκα ολόκληρα χρόνια και εσταμάτησε με πρωτοβουλίες των ευρωπαϊκών δυνάμεων). Μεγάλη σημασία έχει το “αυτόχθονες” της παραπάνω παραγράφου, που φανερώνει επίγνωση της “λιβανοειδούς” μορφής της Ελλάδος σε όσους συνέταξαν το Σύνταγμα.
Όντως στο “Σύνταγμα του Άστρους“, που είναι ταυτόχρονο με το άλλο, ορίζεται στην(δειτε εδω § ιβ’): “Η Διοίκησις πολιτογραφεί αλλοεθνείς υπό τον όρον να αποκτήσωσιν εντός πενταετούς διαστήματος ακίνητα κτήματα εν τη Επικρατεία”. Δηλαδή, στην συνείδηση αυτών που απέκτησαν την “Επικράτεια”, αυτή ήταν ένας χώρος για ξεπούλημα και άρχισαν να καλούν για “επενδύσεις”, όπως θα λέγαμε στην σημερινή διάλεκτο, δηλαδή για λεφτά. Το “αλλοεθνείς”, δεν σημαίνει βέβαια τους εκτός της Επικρατείας “αλύτρωτους” πειναλέους, αλλά πάντα τους “εις Χριστόν πιστεύοντας” που μπορούσαν να έχουν λεφτά, ανεξαρτήτως εθνικότητος. Κατά τον τρόπον αυτόν και ένας συγγενής του Σουλτάνου που ήταν πρόθυμος να δηλώση “εις Χριστόν πιστεύων”, μπορούσε να έρθη στην “Επικράτεια” και να επενδύση.
Φυσικά οι πρώτοι μεταξύ των αλλοεθνών που θα έβλεπαν την επιχείρηση με ενδιαφέρον, πλην βεβαίως των ανά την οθωμανικήν αυτοκρατορία και εκτός αυτής ελληνοφώνων “εις Χριστόν πιστευόντων”, θα ήσαν και οι Άγγλοι, και αυτοί “εις Χριστόν πιστεύοντες”, οι οποίοι, αφού ήσαν οι πλουσιώτεροι και εμπορικώτεροι, κατά απολύτως νόμιμον και φυσικόν τρόπο θα απέβαιναν και οι σπουδαιότεροι κεφαλαιούχοι της “βιομηχανίας”. Συνταγματικώς δεν υπήρχε κώλυμα για κανέναν. Αλλά βέβαια, αυτός που επενδύει τα λεφτά του, είναι φυσικό να έχη και την μέριμνα να μην τα χάση. Είναι δηλαδή φυσικό να απαιτή να υπάρχουν κάποιοι νόμοι που να του κατοχυρώνουν τα κεφάλαια, ή, επειδή τότε ο ελληνικός Λίβανος ήταν αμπέλι ξέφραγο (αυτό άλλωστε το ανεγνώριζαν και τα ίδια τα Συντάγματα τότε δια του όρου “Χέρσος Ελλάς”), να συμμετέχη στην διοίκηση, για να μπορή να ελέγχη τον κόπο και την περιουσία του. Αν βεβαίως προϋπάρχουν οι νόμοι, ο καθένας που θα επενδύση σκέφτεται τα υπέρ και τα κατά και αναλόγως ενεργεί. Όταν όμως ένα πράγμα βγαίνη στο σφυρί, και μάλιστα επισήμως δια “Συντάγματος” ως χέρσος τρόπος, άλλος τρόπος δεν υπάρχει εκτός από τον έλεγχο της διοίκησης.
Αυτό εδημιούργησε τότε ένα πρόβλημα. Οι μεν ελληνόφωνες επενδυτές του εξωτερικού (οι “ετερόχθονες”) ανέλαβαν και τα διοικητικά πόστα (άλλωστε αυτοί ήταν και οι μορφωμένοι του καιρού), οι “αυτόχθονες” όμως ήθελαν μεν τα λεφτά των άλλων, αλλά να τα διοικούν αυτοί. Ουδέν βέβαια το λογικώς αντιφατικόν σε μια επιχείρηση Λιβάνου σαν αυτή της τότε Ελλάδος, μόνο που τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να συμβαδίσουν με τις προθέσεις.
Εδημιουργήθη λοιπόν έκτοτε ένας διοικητικός και κοινωνικός εμφύλιος πόλεμος που διαρκεί ακόμη ώς τα σήμερα, περί του ποιος θα πρωτοφάη τι, ακολουθώντας το σχήμα μιας μαθηματικής καμπύλης με “μάξιμα” και “μίνιμα”. Ένα από τα σπουδαιότερα “μάξιμα” αυτού του διαρκούς πολέμου ήταν η σχετική συζήτηση στην “Βουλή” κατά τις αρχές Γενάρη του 1844, όπου αφού απερρίφθη η αίτηση του νομού Λακωνίας για φορολογική ασυδοσία (διότι κατά τον “αιτιολογικόν” αυτή είχε κατοχυρωθή δι’ ειδικού διατάγματος μεταξύ Λακώνων και Σουλτάνου…), εσυζητήθη εν συνεχεία το θέμα του… κορβανά. Υπέρ της εκδιώξεως όλων των μορφωμένων και ικανών από τις δημόσιες θέσεις υπήρξαν, με εισήγηση του Ρήγα Παλαμήδη και του Μακρυγιάννη, οι Πλαπούτας, Δεληγιάννης, Γρίβας, Κορφιωτάκης κ.ά. Κατά του μέτρου αυτού διετέθη η πλειοψηφία της τότε Βουλής και οι “αριστείς” αυτής, Πετσάλης, Περαιβός, Σίμος, Ζωγράφος, Βελέντζας, Αξελός, Ρέντης, ακολουθούμενοι από το “βαρύ πυροβολικόν της Συνελεύσεως”, τους αντιπροέδρους Κωλέττη και Μαυροκορδάτο και τον ίδιο τον πρωθυπουργό Μεταξά.
Ο Παλαμήδης μεταξύ άλλων υποστήριξε “πεισμόνως” στον λόγο του το εξής (όπως θα ιδή ο αναγνώστης πρόκειται για αυτό τούτο το “ψητό”, να βάλουν δηλ. στο χέρι τις ξένες επενδύσεις):
“Ημείς δεν στερούμε τους ετερόχθονας παρά την ενέργειαν της εξουσίας… Ας επιχειρήσωσι ιδιωτικά έργα, ας καλλιεργήσωσι γαίας, ας μετέλθωσι εμπόριον και βιομηχανίας, εις τα Υπουργήματα όμως δεν τους δεχόμεθα… Ας τραβηχθούν δι’ ολίγα χρόνια να κανονίσωμεν ημείς μόνοι την υπηρεσίαν μας. Πρόκειται ΝΑ ΡΙΨΩΜΕΝ ΒΑΛΣΑΜΟΝ εις τας πληγάς μας και όχι τρεμεντίνα“.
Και ο Μακρυγιάννης με την σειρά του, οπλοφορών και συγγραφεύς – δηλαδή έχων την αφαιρετικήν δύναμη του λόγου και εξησκημένος με την ακρίβειαν των στόχων-, συνοψίζει το όλον κατηγορηματικώτατα:
“Αν είναι να μείνωμε ΗΜΕΙΣ νηστικοί, ας πάη στο διάβολο η ελευθερία. Έφαγαν αυτοί, ας φάμε και ΕΜΕΙΣ τώρα.”
(Βλ. Κων. Μ. Γράψα, Διευθυντού της ελλ. Βουλής: “Ελληνική πολιτική εγκυκλοπαίδεια”, τευχ. Α’ (Η πρώτη εθνική Συνέλευσης 1843-1844), Αθήναι 1947, σελ. 21).
Να λοιπόν ότι στην Ελλάδα δεν χρειαζόμαστε “εξεταστικές επιτροπές” για τίποτε. Τα πάντα είναι αρχήθεν δεδομένα… Οι “πληγές” του Παλαμήδη δεν είχαν κλείσει είκοσι τρία χρόνια μετά την επανάσταση, και όπως φαίνεται στην Ελλάδα δεν κλείνουν ποτέ ανάλογες “πληγές”… Και για τον “ήρωα” Μακρυγιάννη, “ας πάη στο διάβολο η ελευθερία” – δηλ. και η Ακρόπολη και τα αρχαία και τα πάντα, αν πρόκειται να μην φάγωμεν ημείς…
Να το τόσο μίσος για τους “φραγκολεβαντίνους”, με τις ρεντικότες, που μας “εμόλυναν τον πολιτισμό” της πανδαισίας… Αλλά και αν υποθέσωμε πως έτρωγαν, τι μπορούσαν να φάνε σε δέκα χρόνια από την άφιξη του Όθωνα και σ’ ένα κράτος ρημαγμένο από τον εμφύλιο, χωρίς φράγκο στα ταμεία, χωρίς δάνεια και… “αμερικανικές βάσεις” (το αγγλικό είχε μισοναυαγήσει καθ’ οδόν), χωρίς μόρφωση και παραγωγή, χωρίς τίποτε;
Ο Όθωνας ήθελε κράτος και το κράτος χρειάζεται έναν ωρισμένο βαθμό γραφειοκρατίας. Ώφειλαν οι Βαυαροί να δημιουργήσουν “κίνητρα”, προκειμένου να έρθη κόσμος για να φκιάξουν διοικητικά αυτό το κράτος, να “φάνε” όμως μόνο εν μέτρω θα τα κατάφερναν οι “ετερόχθονες”, διότι οι Βαυαροί έδειξαν πως εννοούσαν όντως να φκιάσουν κράτος. Και αν συνεπώς ακόμη “έτρωγαν”, τα δικά τους έτρωγαν, ή εν πάση περιπτώσει κάτι που δεν το στερούσαν από άλλους. Αλλά ο Μακρυγιάννης εμυριζόταν τον αέρα: έβλεπε τις “ενέσεις” των Βαυαρών, διέκρινε το “επενδυτικό ενδιαφέρον”, έστω και μικρό των φιλελλήνων, άκουγε για τις προθέσεις των “εθνικών ευεργετών”. Αλλά όλα αυτά του ήταν βάσανο ανυπόφορο! Δεν “έτρωγαν”, “θα έτρωγαν” ίσως – κι αυτή η ιδέα του Μακρυγιάννη τού κοψοχόλιαζε τα σωθικά σαν τον φόβο μικρού παιδιού… “Δι’ ολίγα χρόνια” μόνο, λέει ο Παλαμήδης. Αυτό και μόνον δείχνει καλά την ιδέα περί Κράτους των τότε “αυτοχθόνων”…
Εν τω μεταξύ, στην ίδια Συνέλευση κατά την συνεδρία της 20/1/44 απεδείχθη ότι όλοι αυτοί οι… βαλσαμοζήτες ήσαν φοροφυγάδες ολκής, δεν είχαν πληρώσει ποτέ φόρο στο Δημόσιο και κατά πρόταση του πληρεξουσίου Ερμουπόλεως Περίδη απαιτήθηκε να μην καταλαμβάνουν δημόσιες θέσεις. Εξ αυτού του λόγου μάλιστα τότε εξεδόθησαν και οι “νόμοι του Σόλωνος” στην Σύρο – μήπως και “διδαχθούν” οι τότε λυμεώνες του δημ. προϋπολογισμού δηλαδή απ’ τους “αρχαίους προγόνους”!!! (Το βιβλίο αυτό εξεδόθη τω 1844 στην Ερμούπολη από τον Ν. Παπαδούκα, ο οποίος τέσσερα χρόνια αργότερα θα προβή και σε σχολιασμό του Συντάγματος του 1844. Το βιβλίο αυτό επανεξεδόθη προσφάτως.
Πρέπει να σημειωθή, ότι η Σύρος, η οποία ετήρησε ουδέτερη στάση στην Επανάσταση του ’21, ανεμιγνύετο εν συνεχεία στις καταστάσεις του τότε κράτους με την συνείδηση αυτονόμου περιοχής, πράγμα που εξηγεί και την εξόχως κριτική της στάση – της περιπτώσεως του Ροΐδη συμπεριλαμβανομένης). Φυσικά η πρόταση κατεψηφίσθη… Άλλοθι των “αυτοχθόνων” ήταν, ότι πολλοί πολεμιστές του ’21 περιέπεσαν εν συνεχεία σε φτώχεια. Ο βαθύτερος λόγος όμως δεν είναι ότι τους εγκατέλειψε το Κράτος, παρ’ όλον που ήταν φυσικό σε μια κατεστραμμένη χώρα από μακροχρόνιους εμφυλίους πολέμους να υπάρχουν πολλοί φτωχοί. Η σαδιστική εγκατάλειψη του επικρατήσαντος κράτους σε μερικούς αγωνιστές οφείλεται κατά κύριον λόγο στην εκβαρβάρωση των τότε ηθών λόγω της θρησκευτικής εγκαταλείψεως των κατοίκων του ελλαδικού χώρου ανά τους προηγούμενους αιώνες. Απεδείξαμε τα αίτια των εμφυλίων πολέμων (βλ. προμνημονευθέν βιβλίο μας). Οι επικρατήσαντες Χριστιανοί, καθότι και μειονότης, εφέρθηκαν με απέραντον σκληρότητα ως κράτος προς τους πρώην μουσουλμάνους συναγωνιστές των στον αγώνα, που ήταν και η πλειονότης. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της γυναικός του Ο. Ανδρούτσου (Ελένης, γνωστής ως “Οδυσσέαινας”, το γένος Καρέλη), η οποία ανετράφη στην αυλή του Αλή Πασά και παντρεύτηκε τον Οδυσσέα εκεί. Όλη της την ζωή έκανε δίκες για τους αρπαγέντες θησαυρούς του άνδρα της (βλέπομε κι εδώ πάλι “θησαυροί”…), τους οποίους φυσικά ουδέποτε πήρε, όταν δε έχασε και τον γυιό της σε ηλικία δώδεκα ετών στο Μόναχο, όπου τον είχαν πάρει για δωρεάν σπουδές, αφέθηκε στην εγκατάλειψη και πέθανε φτωχή και λησμονημένη. Ο Οδυσσέας όμως ήταν Μουσουλμάνος Έλληνας. Η μάνα του ήταν μπέησσα, όπως αναφέρεται και στον ανδριάντα του στην πλατεία της Πρεβέζης… Η “προδοσία” του υπήρχε μόνο στην φαντασία των εχθρών του και η φρίκη του θανάτου του στον θρησκευτικό βαρβαρισμό τους… Το ίδιο συνέβηκε και για πολλούς άλλους αγωνιστές, όταν επεκράτησε το χριστιανικό κράτος. Όχι ο Όθωνας και η βασιλεία ή η Διοίκηση με τους “ετερόχθονες”· ο “χριστιανισμός” ετιμώρησε πολλούς αγωνιστές του ’21…
Αυτές όμως οι λεπτομέρειες στα χέρια του Μακρυγιάννη ήσαν μαντηλάκια στα χέρια θαυματοποιού… Μαζί με τον Παλαμήδη, καίτοι μειοψηφία στην Συνέλευση, τα κατάφεραν. Όντως απεκλείσθησαν από τις δημόσιες θέσεις όλοι οι ικανοί και μορφωμένοι, ειδικά οι πτυχιούχοι ανωτάτων σχολών δι’ ιδιαιτέρας συνεδρίας της 19/1/44, και οι οπωσδήποτε έχοντες σχέση με Γράμματα και Τέχνες. Από εδώ και πέρα ο δρομοδείκτης της Ελλάδας θα ήταν σαφής: οι πολλοί θα επιχειρούσαν τα “ιδιωτικά έργα” και κάποιοι στα “Υπουργήματα” θα “εκανόνιζαν” τα… βάλσαμα. Γιατί θα έπρεπε οι ξένοι να ενδιαφερθούν περί του αντιθέτου, όταν οι ιθαγενείς με όλα τα παράσημά τους ήθελαν την Ελλάδα σώνει και καλά Λίβανο; Κι ωστόσο ο Όθων πολύ ενδιαφέρθηκε….......>>
Γεράσιμος Κακλαμάνης, Η Ελλάς ως Κράτος Δικαίου, Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, Αθήνα 1990, σελ. 90-94 

                         Συντομο βιογραφικο
«Ο Γερ. Κακλαμάνης γεννήθηκε στην Λευκάδα την 25.4.1940
Επισήμως εσπούδασε Μαθηματικά, παραλλήλως όμως εμελέτησε κι άλλα πράγματα που είχαν σχέση μ’ αυτά, άλλα σε Πανεπιστήμια και άλλα κατ’ ιδίαν. Ως καθηγητής δεν μπόρεσε να διδάξη ποτέ διότι, χαρακτηρισθηκε ως μη  "εθνικόφρων" με τα τοτε πιστοποιητικα κοινωνικων φρονηματων.

Στον στρατό υπηρέτησε "υπό δυσμένεια" με την ειδικότητα του "σκαπανέως". Επί στρατοκρατίας, μη δεχθείς διάφορες "εξιλεωτικές" προτάσεις συνεργασίας μετά του τότε καθεστώτος, εστερήθηκε του διαβατηρίου και του απαγορεύθηκε η διδασκαλία. 
Την προσωπική του περιπέτεια σε αυτό το ζήτημα την παρουσιάζει στο βιβλίο του «η Ελλάς ως κράτος δικαίου» όπου η λεπτομερής παρουσίαση και ανάλυσή του αφορά «την διεκδίκηση εκ μέρους του των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δια των κρατικών δικαιακών μέσων». Τα συμπεράσματά του τα χρησιμοποιεί ως επιπρόσθετο επιχείρημα στην γενικευμένη κριτική του στο νεοελληνικό κράτος, μέσω της ιστορικής και κοινωνιολογικής προσέγγισης της συνταγματικής δομής του από της γεννέσεώς του έως σήμερα. Ως «προς τρίτους παρατηρήσεις», βρίσκουμε στη σελίδα 304 του «Η Ελλάς ως κράτος δικαίου», κάποια βιογραφικά του στοιχεία: «…Από το πρώτο έτος ως φοιτητής ευρέθηκε με ένα σεβαστό κατά το ήμισυ εξ αδιαιρέτου κληρονομικό μερίδιο. Και για μεν το αγροτικό μέρος ουδέποτε μπόρεσε να αποκτήσει σαφή αντίληψη, πλην ωρισμένων μεγαλύτερων κτημάτων, το δε αστικό απετελείτο από έξ οικήματα, εξ ών τα τρία περίπου της τάξεως των 15-20 εκατομ. σημερινών δραχμών το ένα. Ήταν συνεπώς αρκετά ευρύς ο …ορίζοντας, ώστε να μπορέσει τουλάχιστον να ιδή ωρισμένα πράγματα. Πρέπει βέβαια να ομολογήσει, ότι ουδέποτε απέκτησε ενδιαφέρον για όλ΄ αυτά, ουδόλως λυπάται που δεν έχει απολύτως τίποτε ο ίδιος απ΄ αυτά, ουδέποτε μετάνοιωσε που δεν επερισπάσθη από τα ενδιαφέροντά του για να γίνη «επιχειρηματίας», όντας απολύτως ευχαριστημένος που δίπλα από μερικά ιδιαίτερα που έκανε ως φοιτητής μπορούσε να έχη ακόμη μια μικρή οικονομική δυνατότητα, που του εξοικονομούσε χρόνο για εκείνα που κυρίως τον ενδιέφεραν: τα βιβλία και το διάβασμα…»                            

Επέρασε εν συνεχεία διάφορα "Συμβούλια Νομιμοφροσύνης", τις δε καταδικαστικές αποφάσεις υπέγραψαν πρώην "προοδευτικοί" Εισαγγελείς, οι οποίοι μετά την Χούντα ανελίχθησαν σε ύπατα κρατικά αξιώματα που κατέχουν ακόμη…» Τα βιογραφικά στοιχεία του Γερ. Κακλαμάνη αναφέρονται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου του, Επί της Δομής του Νεοελληνικού Κράτους, Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, πρώτη έκδοση 1986. Συνέγραψε επίσης, μεταξύ άλλων: Ανάλυση της Νεοελληνικής Αστικής Ιδεολογίας [1975], Νεοελληνισμός και Ιστορικές Συσχετίσεις [1977].

Υπήρξε μια από τις πιο αξιοσημείωτες και μοναχικές περιπτώσεις της ελληνικής διανόησης. Με το συνολικό έργο του ανατρέπει κατεστημένες αντιλήψεις και ιδεολογικές βεβαιότητες με τις οποίες γεννηθήκαν και μεγάλωσαν γενιές νεοελλήνων. Βεβαιότητες που αποδεδειγμένα εκ των γεγονότων, συσκοτίζουν διαστρεβλώνουν αλλοτριώνουν την πραγματικότητα και που ουδόλως δίνουν την παραμικρή λύση στα τόσα προβλήματα που αντιμετωπίζει η νεοελληνική κοινωνία. Ο προκλητικός, σύνθετος, και με πυκνότητα νοημάτων τρόπος γραφής του, οδηγεί τον μελετητή των έργων του, αν μη τι άλλο, στον δρόμο της επιπλέον αναζήτησης πρόσθετων στοιχείων, πηγών και εργαλείων ανάλυσης, δρόμο απολύτως δημιουργικό στην κατεύθυνση οικοδόμησης προσωπικής αντίληψης και γνώσεων άκρως απαραίτητων για την ουσιαστικότερη κοινωνική προσφορά.  
Γενικότερα στα τριάντα χρόνια της δημιουργικής του πορείας (1972- 2002) αφιέρωσε τις δυνάμεις του σε ένα ουσιαστικό έργο: Στην διερεύνηση και ανάδειξη της κατασκευής, της δομής, της ιστορικής σκοπιμότητας και λειτουργίας του ελλαδικού κράτους, με επιδίωξη να προβάλλει την ελληνική κρατική δυσμορφία σε ένα γενικότερο διεθνικό πλαίσιο όπως λειτούργησε ιστορικά και όπως εξελίσσεται στον καιρό μας.
«…Δεν υπάρχουν καταστάσεις που δεν αφορούν στην Ελλάδα. Το πρόβλημα είναι, πόσο αυτές μπορούν να συνειδητοποιηθούν και από τούτην την εγχώρια συνειδητοποίηση, ίσως, να προαχθή ένας γενικότερος λόγος. Οι οιμωγές περί «έξωθεν κινδύνων» όπως και παντός είδους «κινδύνων», είναι προϊόντα ανθελλήνων. Δεν υπάρχουν κίνδυνοι αλλά μόνον ιστορικές και άρα πολιτικές αναγκαιότητες…».Γερασιμος Κακλαμανης.

Έργα του (είναι δυσεύρετα):
- Περί Ακολουθιών.  1972  (ανατυπώθηκε το 1977).
- Ανάλυση της νεοελληνικής αστικής ιδεολογίας.  1975 (β΄ έκδοση 1989 εκδ. Ροές).
- Νεοελληνισμός και ιστορικές συσχετίσεις.  1977 εκδ. Γραμμή.
- Η Ανατολική Μεσόγειος ως Ευρωπαϊκή ιστορία, 1ος τόμος. 1984 (ιδιωτική έκδοση), Β΄-   Γ΄ τόμοι ανέκδοτοι.
- Επι της δομής του νεοελληνικού κράτους.  1986 (ιδιωτική έκδοση). Δεύτερη έκδοση το 1990 από τις εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου.
- Η Ελλάς ως κράτος δικαίου. 1990 εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου.
- Το «Ανατολικόν Ζήτημα» σήμερα. 1998 εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου.
- Το 1987 δημοσιεύει μια σειρά έξι άρθρων στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ με τίτλο «Ανατομία στη δίκη Έθνους-Κοσκωτά», με αφορμή το φαινόμενο Κοσκωτά και τη γενικότερη λειτουργία του Τύπου εξετάζοντας βαθύτερα τις έννοιες της ελευθεροτυπίας, της ελεύθερης έκφρασης, της πληροφόρησης και της κοινής γνώμης στο πλαίσιο του φιλελεύθερου μορφώματος.
- Το τελευταίο γραπτό ένα χρόνο πριν πεθάνει είναι μια σειρά πέντε κειμένων με τίτλο «Η πολιτική του σκότους», στην εφημερίδα Ενημέρωση της Κέρκυρας, Ιούλιο- Αύγουστο 2002. Καταπιάνεται με τον ρόλο των μυστικών υπηρεσιών ως είδους εφαρμοσμένης πολιτικής, έτσι όπως κυρίως αναπτύσσονται και λειτουργούν στο πολιτικό σύστημα των ΗΠΑ.
Περισσότερα και εκτενέστερα στοιχεία για την βιογραφία και την βιβλιογραφία του θα βρείτε στο άρθρο του Κώστα Βλησίδη, «Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940-2003) Αποδομώντας την νεοελληνική ιδεολογία», δημοσιευμένο στην «ΝΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ» τεύχος 38, Άνοιξη 2004, που υπάρχει και στο Ιντερνετ. Ο Κώστας Βλησίδης επιμελήθηκε το τελευταίο βιβλίο του Γεράσιμου Κακλαμάνη «Το Ανατολικόν ζήτημα σήμερα».
Δειτε εδω το αφιερωμα της τοτε ηλεκτρονικης σελιδας της Ελευθεροτυπιας για τον Γερασιμο Κακλαμανη 16 Οκτωβριου 2003


Αποσπασματα απο τα απομνημονευματα του Μακρυγιαννη.
"Και είπαν οι άθρησκοι που εβάλαμεν εις τον σβέρκο μας να μη μανθάνουν τα παιδιά μας Χριστόν και Παναγίαν, διότι θα μας παρεξηγήσουν οι ισχυροί. Και βγήκαν ακόμη να' ποτάξουν την Εκκλησίαν, διότι έχει πολλήν δύναμη και την φοβούνται.Και είπαν λόγια άπρεπα δια τους παπάδες. Εμείς, με σκιάν μας τον Τίμιον Σταυρόν, επολεμήσαμεν ολούθε, σε κάστρα, σε ντερβένια, σε μπογάζια και σε ταμπούργια. Και αυτός ο Σταυρός μας έσωσε. Μας έδωσε την νίκη και έχασε (οδήγησε σε ήττα) τον άπιστον Τούρκον. Τόση μικρότητα στον Σταυρό, τον σωτήρα μας! Και βρίζουν οι πουλημένοι εις τους ξένους και τους παπάδες μας, τους ζυγίζουν άναντρους και απόλεμους. Εμείς τους παπάδες τους είχαμε μαζί εις κάθε μετερίζι, εις κάθε πόνον και δυστυχίαν. Όχι μόνον δια να βλογάνε τα όπλα τα ιερά, αλλά και αυτοί με ντουφέκι και γιαταγάνι, πολεμώντας σαν λεοντάρια. Ντροπή Έλληνες"!>>

Ο Γερασιμος Κακλαμανης αναφερομενος την <<εκκλησιαστικη χριστιανικη υστερια >> του Μακρυγιαννη ειχε σχολιασει:

<<Η Ελλάς, είναι η μόνη χώρα της Ευρώπης, στην οποία θα μπορούσαν οι προσευχές του Μακρυγιάννη να επισκιάσουν την νομομάθεια του Μάουρερ.>>  

Eκτοτε στην Ελλαδα,οπου η εκκλησια απολαμβανει προνομια και φοροαπαλλαγες,μπλεξαμε με τα <<Κυριε-Ελεησον>>,τα αναθεματα κατα του Βενιζελου,τους αφορισμους κατα του Καζαντζακη,τους θρησκευτικους ορκους λειτουργων που βυθιζονται στην διαφθορα,και ενα κοτσαμπασικο θεοκρατικο κρατος,που ειναι συνδεδεμενο με την θρηκευτικη εξουσια.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ <<ΕΘΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ>>,του <<ΗΡΩΑ>>,Μακρυγιαννη...
και οπως λεει και ο Β.Ραφαηλιδης στο βιβλιο του,<<κωμικοτραγικη ιστορια του Νεοελληνικου κρατους>>....
<<με τα απομνημονευματα του Μακρυγιαννη υπο μαλης δεν ειναι δυνατον οι Ευρωπαιοι να μας παρουν ποτε στα σοβαρα>>

Αυτα ελεγε τοτε ο <ηρωας> Μακρυγιαννης,ο πατερας του Ελληνικου Λαικισμου και του <<Ελλας-Ελληνων-Χριστιανων>>,ο ανθρωπος που στα 23 χρονια του και πριν την επανασταση του 1821 οπως λεει και ο Β.Ραφαηλιδης στο Βιβλιο του <Κωμικοτραγικη ιστορια του Νεοελληνικου κρατους>>,ειχε αμυθητη περιουσια,που εκανε κατω απο τον φορομπηχτικο μηχανισμο του Αλη Πασα,οντας αγραμματος,αταξιδευτος,αλλα εχων φοβερες γνωσεις επι αρχαιων...χωρις να ειναι σπουδαγμενος Αρχαιολογος,και μαλιστα στα 23 χρονια του.
Κανενα ιστορικο δεν απασχολησε ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ,η μαλλον ΕΝΩ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΕΞΙΣΤΟΡΟΥΝ ΤΟ ΕΣΧΕΣ ΤΟΥ,κανεις δεν εψαξε να βρει,ΤΟ ΠΟΘΕΝ του.Απο τοτε σε αυτο το Κοτσαμαπσικο κρατος,η πολιτικη εξουσια δηλωνει ΤΟ ΕΣΧΕΣ,αλλα δεν ψαχνει να βρει ΤΟ ΠΟΘΕΝ.
Εξ αυτου του λογου κανενας ΜΕΓΑΛΟΚΛΕΦΤΗΣ δεν εχει παει φυλακη,και οπως λενε και Δικαστικοι ακομα,η δικαιοσυνη στην Ελλαδα συμπεριφερεται σκληρα στους φτωχους παρανομουντες,και απαλυνει με το βαλσαμο του Παλαμηδη τους οικονομικα ισχυρους παρανομουντες αντιστοιχως.
Δειτε  δημοσιευμα της Εφημεριδας ΠΟΝΤΙΚΙ,που ενω ο αρθρογραφος προσπαθει να υποστηριξει τον Μακρυγιαννη ,παραδεχεται το ΕΣΧΕΣ ΤΟΥ, χωρις να προβληματιζεται για το ΠΟΘΕΝ του,αλλα και το γεγονος οτι η αντιπαλοτητα του,προς τους Βαυαρους,εκρυβε σκοπιμοτητες και προσωπικα ωφελη.

ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑ-ΚΑΤΩ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Β.ΡΑΦΑΗΛΙΔΗ,<<κωμικοτραγικη ιστορια του Νεοελληνικου κρατους>>,για τον Μακρυγιαννη και την ιδρυθεισα το 1842 απο τον Οθωνα,απο τοτε, γνωστη σε ολους μας ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ,που ειναι μεχρι και σημερα. 
Και ενα βιντεο με τον Βασιλη Ραφαηλιδη απο παλια τηλεοπτικη εκπομπη πριν 14 περιπου χρονια.

Τα τεσσερα κειμενα για την Εθνικη Τραπεζα και τον Μακρυγιαννη παρα-κατω. 
  

ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΜΕΡΟΣ Β..27 ΜΟΝΟ ΕΤΩΝ ΜΕ ΜΙΑ ΜΥΘΩΔΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

 

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΑ ΠΟΝΕΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΚΡΥΦΤΗΚΕ

 

ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΑΞΙΚΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ...ΗΤΑΝ ΚΛΕΦΤΕΣ!!!

 Ακομα παρακατω

Στελιος Ραμφος .Πως φτασαμε στα σκαλοπατια μιας ακομα πτωχευσης.

ΑΛΛΟ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ..

ΑΛΛΟ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ..
(Σειρα αναρτησεων βασισμενων σε κειμενα του Β.Ραφαηλιδη που δημοσιευτηκαν την δεκαετια του 1980 στο <<εθνος>> της Κυριακης,και βασιστηκαν στο βιβλιο του Επτανησιου Διανοητη Γερασιμου Κακλαμανη με τιτλο, <<Επι της δομης του Νεοελληνικου κρατους>>.Θα γινεται αναρτηση ολων αυτων των ιστορικων κειμενων,ανα τριημερο καθ ολη την διαρκεια και του Σεπτεμβριου.)

 ΑΛΛΟ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ.
Η επικαιροτητα στην Ελλαδα ειναι πολυ ΒΑΡΕΙΑ.To φθινοπωρο που ερχεται δεν θα φερει μονο τα πρωτοβροχια,ισως φερει εντονες <<καταιγιδες>>.Το ξερουμε ολοι και το βλεπουμε.Το να ξαναλεμε τα ιδια και τα ιδια πραγματα,για την κριση,την ανεργια ,την αναπτυξη και τα ρεστα,ειναι κατι που μαλλον ειναι πια βαρετο και μονοτονο.Οχι διοτι αυτα δεν ειναι σημαντικα.Αλλα πιο σημαντικο ειναι να δουμε ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ,να παμε πισω,εκει,οταν αυτο το κρατος συσταθηκε απο την ανυπαρξια.Και συσταθηκε τελειως λανθασμενα.Να δουμε την βαση της Ελληνικης κακοδαιμονιας που υπαρχει εδω και 190 χρονια.Ετσι θα καταλαβουμε πως φτασαμε εως εδω,και ετσι θα μπορεσουμε να ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ,οσοι μπορουμε,να βρουμε τροπους για να αλλαξουμε την μοιρα αυτου του τοπου,αν μπορει να αλλαξει πλεον.
Ξεκιναμε με την δημοσιευση κειμενων του Β.Ραφαηλιδη που ο ιδιος εγραψε και δημοσιευσε την δεκαετια του 1980,στην εφημεριδα ΕΘΝΟΣ,τοτε που σε ανυποπτο χρονο για πολλους απο εμας,ο Ραφαηλιδης με αυτα τα κειμενα του εκλαικευε το βιβλιο του επτανησιου διανοητη Γερασιμου Κακλαμανη.
Ο οποιος στο βιβλιο του <<ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ>>,ανελυε με φανταστικη μαθηματικη ακριβεια τις αιτιες της διαχρονικης Ελληνικης κακοδαιμονιας.

Β.Ραφαηλιδης Αθηνα Νοεμβριος 1987.

<<Τα κειμενα αυτου του τομου δεν γραφτηκαν με την προθεση να αποτελεσουν τα κεφαλαια ενος βιβλιου που εξ αρχης σχεδιαστηκε σαν τετοιο.Το βιβλιο που κρατατε στα χερια σας,προεκυψε παρεπιπτοντως μεσα απο το πρωτο κεφαλαιο,που ειναι μια παρουσιαση του σπουδαιου και εξαιρετικα χρησιμου βιβλιου του Γερασιμου Κακλαμανη <<Επι της δομης του Νεοελληνικου κρατους>>,(εκδοση του συγγραφεα Αθηνα 1986).Ομως γραφοντας το πρωτο διαπιστωσα οτι το θεμα δεν εξαντλειται,ουτε σε ενα,ουτε σε δυο,ουτε σε τρια κειμενα.Και ετσι προεκυψε οπως ειπα ηδη,μια σειρα κειμενων,δημοσιευμενων στο Εθνος της Κυριακης,που ολα αντλουν το αρχικο τους ερεθισμα απο το βιβλιο του Γ.Κακλαμανη.Που ωστοσο δεν το αναπαραγαγουν.Διοτι ο Κακλαμανης ειναι ιστορικος,πιο σωστα φιλοσοφος της ιστοριας.(Προκειται για επιστημονικη ειδικοτητα,αντικειμενο της οποιας δεν ειναι η ιστορικη καταγραφη των γεγονοτων,αλλα ο στοχασμος πανω σε αυτα).Ενω εγω δεν ειμαι ουτε ιστορικος ουτε φιλοσοφος της ιστοριας.Απλως με ενδιαφερει η ιστορια,οπως αλλωστε και πολλα αλλα.
Κυριως ομως με ενδιαφερει,οπως περιπου και τον Μισελ Φουκω,η επενεργεια της ιστοριας,πανω στην τρεχουσα και καθημερινη συμπεριφορα των ανθρωπων.Στο βιβλιο του Γ.Κακλαμανη βρηκα λοιπον,τα στοιχεια που απο καιρο εψαχνα για να τεκμηριωσω την αποψη,ΠΩΣ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ,ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ.Το πρωτο συνθετικο της λεξης <<Νεοελλην>>,δεν δηλωνει καν πως ειμαστε ο αδιασπαστος κρικος σε μια φυλετικη αλυσιδα,οπως θελουν να λενε ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟΦΡΟΣΥΝΗΣ,αλλα ενας λαος διαφορετικος απο τους αρχαιους Ελληνες,που οι σχεσεις τους με αυτους,ειναι κατα το μαλλον και ηττον φαντασιακες,χωρις αυτο να σημαινει πως ειναι και ολοτελα φανταστικες.(Το φαντασιακο διαφερει του φανταστικου κατα το οτι,τα ιδεολογηματα που περιεπλακησαν μεσα στα πραγματικα και βεβαιωμενα γεγονοτα,εδωσαν σε αυτα μια διασταση καθαρα ιδεολογικη,μετατρεποντας ετσι την ιστορια σε ιδεολογια,δηλαδη,κανοντας την απο επιστημη,ιδεολογια,που εξ ορισμου μπορει να υπηρετει ποκιλες σκοπιμοτητες,πλην της επιστημονικης).Καποιοι ειχαν λογους να επιχειρησουν και να μεθοδευσουν την αναγωγη της Ελληνικης ιστοριας,σε <<συνεκτικη>> της εθνοτητας,ιδεολογια.Εκει που η εθνικη συνοχη δεν ειναι κατασταση απολυτα βεβαιωμενη απο την επιστημη της εθνολογιας και την ιδια την ζωη,εκει οπου το κρατος συσταθηκε τεχνητα με βαση την θρησκεια και μονο,μπορουμε να την δημιουργησουμε τεχνητα,με ιδεολογηματα που τα επιβαλλουμε με αστυνομικα μετρα.
Ειτε προκειται για τους Ελληνες Μουσουλμανους που βαπτιστηκαν βιαιως την δεκαετια 1830-1840,ειτε για τους Αρβανιτες που εγινα Ελληνες,ειτε μετεπειτα για τους κομμουνιστες που υπεγραφαν δηλωση νομιμοφροσυνης.
Ετσι φτασαμε στο οικτρο σημειο το <<εθνικως σκεπτεσθαι>> στην Ελλαδα να ειναι μελημα της Αστυνομιας και της Εκκλησιας,που αποφαινονταν μεχρι προσφατα ποιος ειναι και ποιος δεν ειναι Ελληνας.
 
Για την αστυνομια για παραδειγμα οι κομμουνιστες ηταν μεχρι προτινος ΜΗ ΕΛΛΗΝΕΣ,αλλα και για την εκκλησια,οπως και οι Ελληνες Μουσουλμανοι της Θρακης,ουδεποτε αναγνωριστηκαν Ελληνες ουσιαστικα,και σημερα απορουμε γιατι αυτοαποκαλουνται Τουρκοι. Ενω οι πρωην δοσιλογοι συνεχιζουν ακομα και σημερα να θεωρουνται ακραιφνεις Ελληνες.
Οταν λοιπον η διαφυλαξη της εθνικης ενοτητας,μετατιθεται σαν καθηκον στην Αστυνομια,κατι υποπτο πρεπει να συμβαινει σε αυτο το κρατος και μαλιστα εξ αρχης,απο συστασεως του.Και αυτο που συμβαινει ειναι πως η εννοια ΕΘΝΟΤΗΤΑ,δεν λειτουργει αβιαστα και αυθορμητα στην Ελλαδα,για λογους που θα τους δητε στα κειμενα που ακολουθουν με βαση το βιβλιο του Γερασιμου Κακλαμανη,<<Επι της δομης του Νεοελληνικου κρατους>>.

Η Αστυνομια ποτε δεν αναγνωρισε σαν επιστημονικα εγκυρη την εθνολογικη εννοια <<Νεοελλην>>,και αντ αυτης επεβαλε με την βια και τον καταναγκασμο την φαντασιακη εννοια <<Ελλην>>,εξαιρωντας ετσι απο την Νεοελληνικη εθνοτητα καθεναν που δεν ηταν σε θεση να προσκομισει πιστοποιητικα <<ελληνικης ευγενικης καταγωγης>>,δηλαδη δηλωσεις υποταγης στην εθνικιστικη εξουσια.Ο φυλετισμος που οι αρχαιοι Ελληνες τον καταργησαν απο την εποχη του Κλεισθενη,(καμμια δημοκρατια δεν μπορει να λειτουργησει σε φυλετικη βαση),συνεχιζει να θεωρειται στην χωρα μας το κυριο εθνολογικο δεδομενο,σε πεισμα ολων των κανονων της επιστημης της εθνολογιας.Στην Ελλαδα τους επιστημονες εθνολογους ανικατεστησαν οι αστυνομικοι βοηθουμενοι απο τους παπαδες και συνεπικουρουμενοι απο μερικες χιλιαδες ηλιθιους <<εθνολογους>>,που δεν ξερουν κατα που πεφτει η Ακροπολη,συνεργαζομενοι ολοι αυτοι με τους πολιτικους εξουσιαζοντες,απογονους των κοτσαμπασηδων.
Εμεις πιστευουμε πως η <<ελληνικοτητα>> ειναι μια εννοια υπαρκτη.Ωστοσο ειναι αδυνατον να νοησουμε αυτην την εννοια εξω απο την πολιτιστικη της διασταση.Ειμαστε λοιπον απογονοι των Αρχαιων Ελληνων μονο ως τον βαθμο που κληρονομησαμε τον πολιτισμο τους.Και βεβαια με την Αστυνομια να αποφαινεται ποιος εχει και ποιος δεν εχει μοιραδι σε αυτην την κληρονομια,ουτε λογος να γινεται για πολιτισμο σε τουτη την χωρα που δημιουργησε την Ευρωπαικη του παραλλαγη.
Λοιπον ειναι καιρος να εξελληνιστουμε και εμεις.Αυτα τα κειμενα οχι μονο δεν απορριπτουν την Ελληνικοτητα,αλλα την επιζητουν μετα ρομαντικης μανιας.
Μονο που αυτην την ρομαντικη μανια,την ψαχνουμε σε διαφορετικη κατευθυνση απο αυτη που μας υποδεικνυουν οι παπαδες,οι αστυνομικοι.

Ειναι ντροπη να μην εχουμε πληροφορηθει ακομα πως τον φυλετισμο τον καταργησε δια νομου ο Κλεισθενης,ανοιγοντας ετσι τον δρομο στην Αθηναικη Δημοκρατια,που σε καμμια περιπτωση,το ξανατονιζουμε,δεν ηταν δυνατον να οργανωθει σε φυλετικη βαση.Φυλες και φυλαρχοι σημερα υπαρχουν μονο στην Αφρικη,και οχι σε ολη την Αφρικη.
Παραταυτα επιμενουμε να αυτοχαρακτηριζομαστε Ευρωπαιοι.ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΓΙΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ,ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ,διοτι Ο ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ απο τον τοπο του Αρχαιος Ελληνικος Πολιτισμος στην Ευρωπη βρηκε καταφυγιο.ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΟΥΜΕ.Αξιζει τον κοπο.Μεσα απο τις καινουργιες συνθηκες που δημιουργηθηκαν απο την ενταξη μας στην ΕΟΚ,ο εξελληνισμος μας,δηλαδη ο εκπολιτισμος μας,καθισταται αναγκη επειγουσας προτεραιοτητας.Και τουτο για να μην μας αντιμετωπιζουν οι Ευρωπαιοι σαν Αφρικανους.Αλλα και για να βρουμε την χαμενη μας σοβαροτητα ως λαος.
Σε τουτον τον τοπο,σε αυτον τον λαο,που εκανε ολους τους αγωνες του ερημην του φυλετισμου,αξιζει μια καλυτερη μοιρα.Και οσοι επιμενουν στα περι <<καθαροτητας>> της φυλης βλακωδη,ας πανε στην Αφρικη να γινουν φυλαρχοι.Και ας σταματησουν να παρεμβαλλουν εμποδια στον Εξελληνισμο μας.Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ,ΓΙΝΕΤΑΙ.
Και αυτη ειναι η συναρπαστικη ιδιαιτεροτητα του ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.Οι αρχαιοι μας προγονοι θεωρουσαν ΕΛΛΗΝΑ,οχι αυτον που γεννιοταν Ελληνας,αλλα αυτον που υιοθετουσε τον Ελληνικο πολιτισμο.
ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ;;;
Οι παπαδες και οι αστυνομικοι δεν μας επετρεψαν να μαθουμε και πολλα πραγματα για αυτον.Καιρος ειναι λοιπον να ανακτησουμε τον φακελλωμενο μας πολιτισμο.Και ας μην επιτρεψουμε ποτε σε κανενα παπα,και σε κανενα αστυνομο,να αποφαινεται ηλιθια και αγραμματα,για το τι ειναι,και τι δεν ειναι Ελληνικο.
Διεκδικουμε το δικαιωμα να ειμαστε και να παραμεινουμε Ελληνες σε πεισμα της Αρχιεπισκοπης και της Αστυνομιας.
Τα πιστοποιητικα εθνικοφροσυνης καιρος ειναι να μπουν στο εθνολογικο μουσειο,για να θυμουνται οι επιγενομενοι,πως,αυτον τον τοπο τον κυβερνουσαν καποτε Αφρικανοι φυλαρχοι,μεταμφιεσμενοι σε Ελληνες,και να μας συγχωρουν οι γνησιοι Αφρικανοι,για την παραποιηση της εθνολογικης τους ιδιαιτεροτητας.>>
Βασιλης Ραφαηλιδης πρωτο απο τα 26 δημοσιευμενα κειμενα στο <<εθνος της Κυριακης>> Νοεμβριος 1987.
Βασισμενο στα πρωτα κεφαλαια του Βιβλιου του Γερασιμου Κακλαμανη <<Επι της δομης του Νεοελληνικου κρατους>>Σημειωνω οτι τοτε ισχυει στις αστυνομικες ταυτοτητες <<χριστιανος Ορθοδοξος>>,οποτε πας μη τετοιος οχι Ελλην!!!


Υ.Γ.Δεν ειναι αναγκη να τονισουμε την επικαιρη σημασια του παραπανω κειμενου,ακομα και σημερα,οπου οι λεγομενοι αγανακτισμενοι στην ΑΝΩ ΠΛΑΤΕΙΑ,με τις Ελληνικες σημαιες,καταριοντουσαν σαν μαυροφορουσες καλογριες <<τους εχθρους των Ελληνων>> σε ολον τον πλανητη,απο Εβραιους,Εξωγηινους εως και τον Ποπαυ και τον Πιτερ-Παν....!!!!
Το ουρλιαχτο της φυλετικης καθαροτητας,στην ανω πλατεια δεν ειναι δυνατον να δωσει λυση,παρα οπισθοδρομηση στην <<ανατολη του Νεοοθωμανισμου>>.
Για την κατω πλατεια,αυτη ειναι μια αλλη ιστορια,εγω ως παλια καραβανα,τους ξερω λογω <<εξ αιματος συγγενειας>>,αλλα και για αυτους ο Ραφαηλιδης στα επομενα κειμενα,βασισμενος στο βιβλιο του Γ.Κακλαμανη <<επι της δομης του Νεοελληνικου κρατους>>,πολλα τους εχει μαζεμενα........


ΕΠΟΜΕΝΟ 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ,ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ

Διαβαστε ΕΔΩ: 

ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΙΔΕΕΣ.


η ιστορια του νεοελληνικου KΡΑΤΟΥΣ σε 30 δευτερολεπτα!!

 

Γεράσιμος Κακλαμάνης, Η Ελλάς ως Κράτος Δικαίου, Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, Αθήνα 1990, σελ. 90-94

 

Επισης παρα-κατω απο το βιβλιο του Β.Ραφαηλιδη <<κωμικοτραγικη Ιστορια του Νεοελληνικου κρατους>>,αποσπασματα σε αναφορες στο βιβλιο του Γερασιμου Κακλαμανη <<Η Ελλας ως κρατος δικαιου>>

Κειμενα γραμμενα την δεκαετια του 1980 που προεβλεπαν ενα μελλον που κανεις τοτε δεν φανταζοταν,και σημερα ειναι ενα δυσαρεστο παρον.

Η ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ,ΕΔΩ ΚΑΙ 190 ΧΡΟΝΙΑ,ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΙΑΣ.

 

Η ΥΣΤΕΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΝΟΜΙΑΣ ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ

 

ΟΛΑ ΠΗΓΑΝ ΣΤΡΑΒΑ ΕΞ ΑΡΧΗΣ.......

 

Η ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ 

 

ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

 

Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ MEΡΟΣ Α...συνοικια Μακρυγιαννη...

 

190 χρονια συνεχης δανεισμος- ΕΝΔΟΣΤΡΕΦΕΙΑ ΚΑΙ ΟΜΦΑΛΟΣΚΟΠΗΣΗ

 

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ 

 

ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΠΑΡΧΕΣ ΜΙΑ ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΙΑ 190 ΕΤΩΝ

 

Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΑ ΠΟΝΕΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΚΡΥΦΤΗΚΕ

 

ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΑΞΙΚΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ...ΗΤΑΝ ΚΛΕΦΤΕΣ!!!

 

Η ΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑΣ...

 

Τα προγραμματα των Ελληνικων κομματων ειναι........

 

Ελλαδα και ΚΚΕ

 

TI ΘΑ ΠΕΙ -ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ-ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

 

ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΜΕΡΟΣ Β..27 ΜΟΝΟ ΕΤΩΝ ΜΕ ΜΙΑ ΜΥΘΩΔΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

 

ΟΛΟΙ ΟΥΡΛΙΑΖΟΥΝ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

 

ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

 

H ENNOIA TOY ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

 

ΑΛΛΟΥ ΚΑΤΟΙΚΩ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΕΔΡΕΥΩ,ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ,..ΣΤΟ -ΚΑΤΟΙΚΟΕΔΡΕΥΩ-

 

Μπορει το μπουζουκι να παιξει τον εθνικο υμνο;;

 

ΔΥΑΡΧΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

 

ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΠΡΙΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ

ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΙΔΕΕΣ.

ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΙΔΕΕΣ.

ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 

<<H OIKONOMIA KAI H ANAΠΤΥΞΗ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΕΦΤΑ.ΠΡΩΤΙΣΤΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΕΝΔΥΘΟΥΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ.!!!>>

Απαντηση στους διαφορους οικονομολογους,δεξιοθεν και αριστεροθεν.Aπο το βιβλιο <<Η Ελλας ως κρατος δικαιου>> του Γερασιμου Κακλαμανη.Αποσπασμα.Αναδημοσιευση απο το blog santa maura


<<Ολοι οι αδεκαροι και πειναλεοι μιλανε συνεχεια περι "οικονομιας" αυτο βεβαια απο μια αποψη ειναι φυσικο ,αφου πεινανε ,λεφτα ονειρευονται , δηλαδη σκεφτονται με την κοιλια οπως κι εμεις .
Μηπως ομως τελικως η οικονομια δεν λυνει ποτε και πουθενα κανενα προβλημα;
Ειναι αραγε η οικονομια επιστημη; Τι παει να πη οικονομια;
Η οικονομια ειναι η απλουστερη των επιστημων και θελει να πη οτι οποιος δουλευει πρεπει να τρωη .
Η "διακυμανση των τιμων" ειναι που κανει την οικονομια περιπλοκη αριθμομαγειρικη επιστημη . Αυτο ομως δεν ειναι θεμα οικονομικο .
Η οικονομια στηριζεται στο αυτονοητον γεγονος , οτι πρεπει να υπαρχουν λεφτα .
Πως ομως βγαινουν τα λεφτα; H οικονομια δεν ειναι σε θεση να προσδιοριση .
Και τουτο ειναι φυσικο , η εξευρεση χρηματων , που ειναι εργο της πολιτικης , ειναι αλλο πραγμα απο την διαχειρηση τους , που ειναι εργο της οικονομιας .
Ποια ειναι η δικη μας πολιτικη που θα μας προμηθευση το χρημα;
Δεδομενου οτι το "χρημα" ειναι πνευματικης σημασιας φαινομενο (παρηχθη δια των ιδεων που μετεμορφωσαν τις κοινωνιες και εθεσαν συνεκτικο τους δεσμο την πνευματικη εννοια της εργασιας) επεται οτι αν δεν εχεις τις αντιστοιχες ιδεες, δεν μπορεις να εχης και το χρημα.
Δηλαδη εν ολιγοις , η πτωχεια κοινωνικων ιδεων ειναι και οικονομικη φτωχεια.
Οντως οι κοινωνιες που δεν εχουν σημερα χρηματα ειναι ακριβως αυτες που δεν εχουν τις αντιστοιχες ιδεες για παραγωγη.
Δεν λεμε οπωσδηποτε βιομηχανικη παραγωγη διοτι ως παγκοσμιο φαινομενο η παραγωγη δεν περιοριζεται μονο στις μηχανες .
Η παραγωγη απο μαγειρευμενες μπαμιες -αλλα καλομαγειρευμενες και υγιεινες - ειναι εξ ισου παραγωγικον γεγονος οσο και ενα αεροπλανο .
Ουτε και ειναι αλλωστε τυχαιον,οτι το καλομαγειρευμενο φαι ειναι αναποσπαστο στοιχειο της εννοιας του αεροπλανου , οτι μαλιστα ειναι και προυποθετικον της ολης εννοιας , το αντιλαμβανομεθα απο το γεγονος οτι οι αεροπορικες εταιρειες αυτο διαφημιζουν και οχι τα φτερα η τις τουρμπινες ...

Αντιθετα οι υποαναπτυκτοι και οι ενδεεις στις ιδεες , επιμενουν παντα στις "επενδυσεις" και ετσι μενουν παντα φτωχοι , οπως εμειναμε κι εμεις απο εποχης πρωτου συνταγματος Επιδαυρου και εντευθεν επειδη μειναμε αποκλειστικως στις "επενδυσεις"
Αλλα για να ερθουν οι "επενδυσεις" πρεπει να βρουν να επενδυθουν σε ιδεες .
"Επενδυσεις" σκετες , δηλαδη ως μεταφερομενο χρημα , εχομε που καλουμε απο το 21 κι δω συνεχεια , αλλα ουδεποτε ηρθαν .

Το ιδιο και με την " αναπτυξη" τι αναπτυξη;
Ο Α.Παπανδρεου εκαμε αναπτυξη . 2,8% αυξηθηκε το ακαθαριστο εθνικο εισοδημα μονο το 1988 και 3,7 % . Περιττον να τα αρνουμεθα , γιατι υπαρχουν σε κειμενα διεθνους εγκυροτητας (βλ.π.χ. στην γνωστη σειρα "L' etat du monde '89-90" σελ.476)
Και τι λοιπον εκαμε η "αναπτυξη" ; Kαι τι εκαμε η "προοδος των κοινωνικων κατακτησεων" που επετευχθη μ' αυτην την αναπτυξη και που οντως υπηρξε;
Αυτο που εχομε ως δεδομενο ειναι μια γενικη καθιζηση των παντων -κοινωνικη ,μορφωτικη , πολιτιστικη κ.λ.π. - που οδηγησε στην πληρη υποβαθμιση της κοινωνικης ζωης .
Καμια σημασια γι΄αυτο δεν εχουν τα σκανδαλα , γιατι σκανδαλα παντα και στο παρελθον υπηρξαν , το μεγαλυτερο δε και σκανδαλωδεστερον οτι δεν υπηρξε μεταπολεμικα καμμια αναπτυξη (ενας αναπτυσσομενος δεν διωχνει τους εργατες που του χρειαζονται...)
Εχομε λοιπον την "αναπτυξη " και ταυτοχρονα εχομε και την αναπτυξη της υπαναπτυξης !! Tι την επικαλουμαστε συνεπως διαρκως;
Υποθετομε λοιπον οτι τα συνθηματα μας σωθηκανε . Η οικονομια ειναι προβλημα ιδεων και οχι χρηματων . Κι αυτες πρεπει να βρουμε .
Απλην αποδειξη του γεγονοτος οτι η οικονομια δεν ειναι θεμα χρηματων αποτελει η διαπιστωση , οτι σε κοινωνιες που βρηκαν αλλους τροπους παραγωγης χρηματος απ' τους σημερινους , η οικονομια ως κλαδος της πνευματικης δραστηριοτητας του ανθρωπου ειναι αγνωστη .
Η οικονομια , οπως η κοινωνιολογια και η ψυχολογια - "κλαδοι" επισης αγνωστοι στο παρελθον - ειναι τροποι μελετης κοινωνικων καταστασεων που προυποθετουν συγκεκριμενα δεδομενα .
Σε κοινωνιες που αυτα δεν υπαρχουν , η οικονομια αποτελει πανακεια των μονιμως αλυτων προβληματων τους .
Για την περι οικονομιας ιδεα στον τοπο μας , χαρακτηριστικο ειναι ενα γεγονος οχι πολυ παλιο , οταν η Νομικη Σχολη Αθηνων χωρισθηκε σε νομικο και οικονομικο τμημα , γυρω στις αρχες της δεκαετιας του '60 , πολλοι φοιτηται αφηναν το νομικο και μετεγραφονταν στο οικονομικο για να γινουν πλουσιοι στο μελλον...!!
 

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

ΣΠΗΛΑΙΑ ΔΥΡΟΥ ΜΑΝΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Φωτογραφιες απο τα υπεροχα σπηλαια του Δυρου στην Μανη Λακωνιας,1200 μετρα με βαρκα μεσα απο εναν υπογειο φανταστικο κοσμο και 300 μετρα στο τελος με τα ποδια